woensdag 6 april 2011

Loge L 'Union Frédéric


 Eerstvolgende
Avond voor belangstellenden
L'Union Frédéric


Loge:  ”L’UNION FREDERIC”  N° 106
Bijeenkomst: elke maandag
Er is maar één weg, en dat is uw eigen weg.



Loge L’Union Frédéric is een besloten vrijplaats waar wij drie maal per maand compareren om tot wijsheid, tot innerlijke verdieping te komen. Geen discussie, geen twistgesprekken, maar het naast elkaar plaatsen van verschillende meningen en inzichten vanuit de overtuiging dat geen enkel mens de volledige Waarheid kent cq  het volledige Inzicht heeft. Daarom heeft iedere vrijmetselaar zijn eigen spirituele pad te gaan en voor zichzelf te bepalen wat het betekent een “beter” mens te worden en te streven naar een “betere” maatschappij.” Ieder van ons  is dus “eigen-wijs” en respecteert en leert van de “eigen-wijsheid” van de ander. Er is maar één weg en dat is de eigen weg. 
Niet onvermeld mag blijven dat wij  ons ook onderscheiden door de opvang en ruimte die wij nieuwe  leden bieden.Wij  zijn een snel verjongende loge en staan met behoud van onze rituelen en tradities met beide benen  in de maatschappij.

Bent u vrij van dogma’s, oprecht zoekend naar spiritualiteit en naar je rechte verhouding tot de maatschappij en hebt u gevoel voor symboliek en rituelen, bel of mail mij gewoon even voor het maken van een afspraak voor een persoonlijk gesprek of start uw zoektocht op deze blog

Rudolph Kroon
Voorzittend Meester

1 opmerking:

  1. Beste meneer Kroon,
    Uw loge spreekt mij bijzonder aan. Ben zelf katholiek, maar voel mij niet meer thuis in de kerk. Ik moet inderdaad mijn eigen weg gaan. En het spreekt mij ook aan dat uw loge nieuwelingen de ruimte geeft. Ik kom de 16e zeker.

    BeantwoordenVerwijderen